III. FELNŐTT-GYEREK VEGYES FOGLALKOZÁS

1. Nyitókör, trénerek bemutatkozása, mi várható (2 perc)

2. KÉPEK A MUNKA VILÁGÁBÓL (10 perc) (5 vagy 6 fotó annyi részre vágva, ahány résztvevő van)

A résztvevők úgy alkotnak csoportot, hogy megkeresik egymást, akik ugyanannak a képnek a részleteit kapták.

3. World café
4-5 fős vegyes gyerek-felnőtt kiscsoportokban asztalok köré ülnek. Az asztalokon nagy papír, filctollak. A megadott kérdésről beszélgetnek, rajzolnak, jegyzetelnek a papírokra.

3.1. Kérdés: Ki van a képen, mi történt vele? (5 perc)

3.2. Asztalcsere. Elvesszük a képeket, az új asztalokhoz ülők csak a jegyzeteket látják. Kapnak egy műanyag kuglibábut, vágható fehér matricapapírt, fonalat, műanyag szemeket. A papírokon talált információk alapján díszítik fel a bábut, hogy azt az élethelyzetet jelképezze, amiben a fotón látható szereplő. (5 perc)

3.3. Lépj egyet előre! Összeragasztott nagy kartonlapokból álló pályán lépked minden csapat a maga bábujával. Minden kérdésnél kapnak fél percet, hogy egymás között megbeszéljék, léphetnek-e vagy sem. Akkor léphetnek, ha mindenki úgy érzi a csapatban, hogy a bábujukra igaz az állítás. (15 perc)

Állítások:
1. Gyakran késő estig szórakozom a barátaimmal.
2. Kényelmesen megélek a fizetésemből.
3. Nagyon szeretek a munkahelyemen lenni.
4. Mások is fontosnak tartják a munkámat.
5. Jókat szoktam beszélgetni a kollégáimmal.
6. Jut elég idő a családomra.
7. A munkámban sok újat tanulok.
8. Szívesen mesélek másoknak a munkámról.
9. A főnököm megbecsüli a munkámat.
10. Szeretnék egy éven belül új munkahelyet találni.
11. Évekig tanultam, hogy ezt a munkát végezhessem.
12. Mindennap korán kell kelnem és sokat utazom, hogy a munkahelyemre érjek.

3.4. Felmutatjuk a képeket, megpróbáljuk először csak a képek alapján kitalálni, ki léphetett legtöbbet, legkevesebbet. Aztán megnézzük a bábuk helyét, átbeszéljük, hogy minden kérdésnél ki mit válaszolt és miért. (25 perc)

4. Felelősség-játék. (20 perc)

Két szembe állított széksorban ülnek a résztvevők, mindenki becsukja a szemét, és megfogja a sorban kétoldalt mellette ülő játékosok kezét. Csak a két szélén ülő két-két játékos szeme marad nyitva. A sor egyik végén egy szék áll középen, rajta egy kalap vagy más, könnyen megragadható, puha tárgy. A játékvezető a sor másik végé áll. Feldob egy érmét úgy, hogy csak a sor egyik végén ülő két játékos látja. Ha fej, nem történik semmi. Ha írás, a két szélső játékos megszorítja a sorban mellette ülő kezét, akinek láncszerűen tovább kell adnia a kézszorítást, míg elér a sor másik szélén ülő játékosokhoz. Az ő feladatuk, hogy amikor hozzájuk ért a kézszorítás, minél gyorsabban megragadják a kalapot. Amelyik csapatnak ez sikerül, ők egy székkel mind arrébb ülnek. Az a csapat győz, amelyik először tesz meg egy teljes kört. Ha az indító játékosok hibásan indítanak (mert fejre esett az érme), akkor a másik csapat kap pontot, és ülhet eggyel arrébb. Páratlan számú játékos esetén egy ember a kalapos szék mögé áll, ő a Teljhatalmú Bíró, vitás kérdésekben (pl. hibás indítás, vagy nem ment végig a kézszorítás, a játékos mégis elkapta a kalapot) az ő szava döntő, nem lehet vitatni.

5. Zárókör (5 perc)

Nagy körben: Hogy érezted magad? Mit viszel haza?